IANUARIE – FEBRUARIE 2017
TEMATICA ŞI BIBLIOGRAFIA ORIENTATIVĂ PENTRU
COLOCVIUL DE ADMITERE PENTRU GRADUL DIDACTIC I
Specializarea Educaţie fizică
Sesiunea Ianuarie-Februarie 2017
În cadrul Colocviului de admitere la gradul didactic I se vor organiza interviuri pe teme circumscrise următoarelor domenii disciplinare şi arii tematice:
Număr
titluri |
Domeniul : Didactica educației fizice școlare
Coordonator/i: Conf. univ. dr .Cosmin Prodea |
Bibliografie |
1. | Studiu privind dezvoltarea calității motrice VITEZA/ÎNDEMÂNAREA în lecția de educație fizică la nivelul ciclului primar | Ø Bratu, I. A. (1985) – Deprinderi motrice de bază, București, Editura Sport-Turism
Ø Cârstea, Gh. (1993) – Programarea și planificarea în Educația fizică școlară. Ø Cârstea, Gh. (2000) – Teoria și Metodică educației fizice și sportului. București, Editura An-Da Ø Cobârzan, H., Prodea, C. (1999) – Metodica Educației Fizice și Sportive Scolare, Cluj-Napoca Ø Epuran M., Horghidan V. (1994) – Psihologia educației fizice. București, ANEFS Ø Nicola, I. (1995) – Psihopedagogia școlară. București , Editura Didactică Și Pedagogică. Ø Prodea, C., Cobârzan, H. (2004) – Educație Fizică-Bazele Metodicii, suport de curs. Cluj-Napoca, Editura Casa Cărții de Științe Ø Prodea, C. (2009) – “Practica pedagogică observativă” – pentru nivel licență. Cluj-Napoca, Editura Casa Cărții de Știință. Ø Prodea, C. (2011) – Ghidul de Practică Pedagogică pentru învățământul obligatoriu. Cluj-Napoca, Editura Casa Cărții De Știință. Ø Scarlat, E., Scarlat, B.M. (2002) – Educație fizică și sport – București, Editura Didactică și Pedagogică. Ø Savescu, I. (2008) – Proiectarea demersului didactic la Educație Fizică pentru clasele învățământului primar. Editura Aius Printed. Ø Sistemul National Școlar de Evaluare la disciplina Educatie Fizica și Sportivă, Ministerul Educației Naționale.
|
2. | Strategii didactice privind dezvoltarea calității motrice VITEZA/ÎNDEMÂNAREA/FORȚA/ REZISTENȚA în lecția de educație fizică la nivelul ciclului gimnazial/liceal | |
3. | Dezvoltarea calităților motrice VITEZA/ÎNDEMÂNAREA/FORȚA/ REZISTENȚA în regimul altor calități motrice la nivel primar/gimnazial/ liceal | |
4. | Rolul efortului în cadrul lecția de educație fizică la nivelul învățământului primar/gimnazial/liceal | |
5. | Studiu privind rolul jocurilor dinamice în lecția de educație fizică
la nivelul învățământului primar/gimnazial/liceal. |
|
6. | Optimizarea lecției de educație fizică și sport prin intermediul stafetelor la nivelul învățământului primar/gimnazial/liceal | |
7. | Metodologia eficientizării lecției de educație fizică și sport prin intermediul parcursurilor aplicative la nivel primar/gimnazial/liceal | |
8. | Metoda circuitului în cadrul lecției de educație fizică la
nivelul învățământului gimnazial/liceal |
|
9. | Tratarea diferențiată în cadrul lecției de educație fizică și sport la nivelul învățământului prima/gimnazial/liceal | |
10. | Strategii didactice privid îmbunătățirea lecției de educație fizică și sport în condiții de bază materială precară. | |
11. | Eficientizarea lecției de educație prin folosirea mijloacelor ajutătoare (baston/coardă elastică/banca de gimnastică/ scara fixă) la nivelul învățământului primar/gimnazial/liceal | |
12. | Educarea calităților motrice prin intermediul activităților ludice la elevii cu cerințe educative speciale | |
13. | Formarea deprinderilor motrice de bază/utilitar-aplicative/ specifice prin intermediul activităților ludice la elevii cu
cerințe educative speciale |
|
14. | Programarea şi planificarea lecţiei de educație fizică
la nivelul învățământului primar/gimnazial/liceal. |
|
15. | Standardizarea și raționalizarea mijloacelor educației fizice și sportului pentru dezvoltarea calităților motrice. | |
Domeniul : Judo/ Lupte/Arte marțiale/Autoapărare
Coordonator/i: Conf. univ. dr. Ioan-Nelu Pop |
Bibliografie | |
1. | Studiu privind dezvoltarea calității motrice VITEZA/ÎNDEMÂNAREA în lecția de antrenament la nivel de începători în judo/lupte. | Ø Bompa, T.O. (2001) – ,,Teoria şi metodologia antrenamentului sportiv”, Editura C.N.F.P.A, Bucureşti.
Ø Bocioacă, L. (2003) – “Puterea în judo”, Ed. BREN, Bucureşti. Ø Crăciun, M. (2008) – ,,Psihologia sportului”, Editura Risoprint, Cluj-Napoca. Ø Deliu, D (2000)– “Karate Do”, Editura ANEFS, Bucureşti. Ø Hantău, I., Bocioacă, L. (1998) – “Antrenamentul în judo”, Editura Universității din Piteşti,. Ø Hantău, I. (2000)– “Structura antrenamentului la judo”, Editura Printech, Bucureşti. Ø Pop Ioan-Nelu, (2000) – “Judo – Curs de bază”, Suport de curs, UBB Ø Pop Ioan-Nelu, (2001) – “Judo – Curs specializare nivel 1”, Suport de curs, UBB Ø Pop Ioan-Nelu, (2002) – “Judo – Curs specializare nivel 2”, Suport de curs, UBB Ø Pop Ioan-Nelu, (2003) – “Judo – Curs specializare nivel 3”, Suport de curs, UBB Ø Pop Ioan-Nelu, (2010) – “Studiu privind optimizarea tehnicilor de aruncare cu mare amplitudine prin ameliorarea fortei explozive la nivelul membrelor inferioare”, Editura Casa Cărții de Știință, Cluj-Napoca. Ø Pop Ioan-Nelu, (2012) – “Bazele biomecanicii în Judo”, Editura Casa Cărții de Știință, Cluj-Napoca.
|
2. | Studiu privind învățarea tehnicilor in judo/lupte. | |
3. | Studiu privind învățarea tehnicilor in judo/lupte prin
intermediul jocurilor. |
|
4. | Studiu privind consolidarea și perfectionarea
tehnicilor în judo/lupte. |
|
5. | Strategii de dezvoltare a calității motrice VITEZA/ÎNDEMÂNAREA/FORȚA/ REZISTENȚA în lecția de antrenament la nivelul începătorilor/avansaților în judo/lupte. | |
6. | Dezvoltarea calităților motrice VITEZA/ÎNDEMÂNAREA/FORȚA/ REZISTENȚA în regimul altor calități motrice la nivel începătorilor/avansaților în judo/lupte. | |
7. | Studiu privind rolul jocurilor dinamice în lecția antrenament
la nivelul copiilor si juniorilor în judo/lupte. |
|
8. | Tratarea diferențiată în cadrul lecției de antrenament în judo/lupte la nivelul copii/juniori | |
9. | Rolul efortului în cadrul lecției de antrenament la nivelul începătorilor/avansaților în judo/lupte. | |
10. | Relatia dintre pregatirea fizică și calitațiile motrice la nivelul începătorilor/avansaților în judo/lupte. | |
11. | Studiu privind practicarea judo-ului/luptelor, la copii cu cerințe
educative speciale |
|
12. | Studiu privind comportamentul sportivilor, practicanți de discipline de combat. | |
13. | Studiu privind selectia în Judo/Lupte. | |
14. | Studierea posibilitatilor de introducere a unor elemente din judo/lupte în programa școlară de educație fizică. | |
15. | Diversificarea și îmbogățirea combinațiilor tactice între procedeele de atac. | |
Domeniul : Atletism
Coordonator/i: Prof. univ. dr .Vasile Bogdan |
Bibliografie | |
1. | Perfecționarea calităților mortice specifice (viteză, îndemânare, forță, rezistență aerobă sau anaerobă) practicării atletismului prin jocuri de mișcare | Ø Alexei, M., Bogdan, V., (2008) – “Tehnica și metodica învățării probelor atletice”, Editura Napoca-Star, Cluj-Napoca.
Ø Bogdan Vasile, (2009) – “Atletism. Calități biomotrice”, Editura GMI, Cluj-Napoca Ø Bogdan Vasile, (2008) – “Particularitățile antrenamentului la junior”, Editura GMI, Cluj-Napoca. Ø Ardelean T., (1982), “Particularitățile dezvoltării calităților mortice”. Editura ANEF Bucuresti. Ø Dragnea Adrian, (2000)- “Teoria activităţilor motrice.” Ed. A.N.E.F., Bucureşti Ø Epuran Mihai, (2005), “Metodologia cercetării activităţilor corporale”, Editura Fest, Bucureşti. |
2. | Monografia probei de…….. în județul….… – studiu de caz | |
3. | Perfecționarea pregătirii tehnice a echipei școlare de teratlon, pentatlon, ștafete școlare în vederea particpării la competițiile școlare | |
4. | Studiu privind utilizarea exercițiilor cuprinse în școala atletismului pentru dezvoltarea capacităților mortice la nivelul învățământului primar/gimnazial/liceal. | |
5. | Metode și mijloace utilizate pentru însușirea unui procedeu tethnic startul de jos/ săritura în lungime cu 1 1/2 pași/ aruncarea mingii de oină/etc. la la nivelul învățământului primar/gimnazial/liceal. | |
6. | Utilizarea metodei circuitului pentru educarea/dezvoltarea unor calităților motrice VITEZA/ÎNDEMÂNAREA/FORȚA/ REZISTENȚA | |
7. | Eficientizarea lecției de educație fizică prin utilizarea mijloacelor multi-media la diferite nivele de vârstă | |
Domeniul : Baschet
Coordonator/i: Lector univ. dr . Adrian Pascan, Lector univ. dr . Ildiko Manasses
|
Bibliografie | |
1. | Influența jocurilor dinamice ca mijloc de învățare a baschetului la nivelul învățământului primar/gimnazial/liceal. | Ø Moanţă, A., (2005) – “Baschet metodică”, Editura Alpha, Bucureşti.
Ø Moanţă, A., (2000) – “Pregătirea fizică în jocul de baschet”, PRO-Editura, București. Ø Negulescu, C., (1997) – “Metodica învăţării şi perfecţionării tehnicii şi tacticii jocului de baschet”, Editura ANEFS, Bucureşti. Ø Pop, H., Roman, Gh., (2001) – “Baschetul în şcoală”, Editura Quo Vadis, Cluj-Napoca. Ø Pop, H., Roman, Gh., (2007) – “Baschetul în învăţământul gimnazial şi liceal”, Editura Napoca Star, Cluj-Napoca. Ø Pop, H., (1996) – “Învăţaţi baschet fără professor”, Editura Dacia, Cluj-Napoca. Ø Predescu, T., (2000) – “Baschet-curs de bază”, Editura, ANEFS, Bucureşti. Ø Predescu, T., Moanţă, A., (2001) – “Baschetul în şcoală. Instruire – învăţare”, Editura Semne, Bucureşti. Ø Sabău, E., (2003) – “Jocuri de mişcare -fundamente teoretice şi practice”. Editura ARVIN PRESS, Bucureşti. |
2. | Dezvoltarea coordonarii prin mijloace specifice baschetului la nivelul învățământului primar/gimnazial. | |
3. | Aplicarea creativă a exercițiilor specifice baschetului în vederea dezvoltării vitezei de reacție la nivelul învățământului primar/gimnazial/liceal. | |
4. | Rolul pregătirii fizice în jocul de baschet la nivelul învățământului primar/gimnazial/liceal. | |
5. | Dezvoltarea îndemânării prin mijloace specifice baschetului la nivelul învățământului primar/gimnazial. | |
6. | Valoarea instructiv-educativă a mijloacelor specifice jocului de baschet la nivelul învățământului gimnazial/liceal. | |
7. | Metode și mijloace de învățare a driblingului în baschet la nivelul învățământului primar/gimnazial. | |
8. | Metode și mijloace de de învățare a paselor din mișcare în baschet la nivelul învățământului primar/gimnazial. | |
9. | Metode și mijloace de de învățare a procedeelor de aruncare în baschet la nivelul învățământului primar/gimnazial. | |
10. | Metode și mijloace de pregătire a echipei reprezentative școlare de baschet la nivelul învățământului primar/gimnazial/liceal | |
Domeniul : Fotbal
Coordonator/i: Conf. univ. dr . Septimiu Ormenișan, Conf. univ.dr. Dan Monea |
Bibliografie | |
1. | Aportul privind optimizarea metodologiei predării jocului de fotbal, în lecţia de educaţie fizică, la ciclul primar/gimnazial/liceal. | Ø Apolzan, D., (1996) – “Fotbal 2010”, Editura FRF, București
Ø Balint, Gh., (2000) – “Bazele jocului de fotbal”, Editura PIM, Bacău Ø Balint, Gh. (2007) – “Metodica predării fotbalului în gimnaziu”, Editura Egal, Bacău Ø Bompa, O., T., (2003) – “Performanța în jocurile sportive”, Editura Ex Ponto, București Ø Cernăianu, C., (2000) – “Fotbal-manualul antrenorului profesionist”, Editura Rotech Pro, București Ø Gârleanu, D., (1992) – “Lecții pentru dezvoltarea calităților motrice la fotbaliști”, Editura MTS, București Ø Grosu, B., M., (2013) – “Fotbal 120 antrenamente la copiii de 8-10 ani “, Editura Didactică și Pedagogică, RA, București Ø Cojocaru, V. (2002) – “Fotbal de la 6 la 18 ani-metodica pregătirii”, Editura ANEFS, București Ø Neța, Gh., Popovici, C., Ormenișan, V., S. (2000) – “Fotbal 2000”, Editura JRC, Turda Ø Neța, Gh., (2005) – “Bazele jocului de fotbal”, Editura Risoprint Cluj-Napoca Ø Neța, Gh., (2008) – “Strategia performanței în fotbal”, Editura Dacia, Cluj-Napoca Ø Oprișan, C., (2016) – “Istoria echipei naționale de fotbal a României 1922-2016”, Editura FRF, București Ø Rădulescu, M., (2000) – “Fotbal – principia, metode și mijloace”, Editura Sarmis, Cluj-Napoca Ø Rădulescu, M., (1984) – “Fotbal. Aspecte actuale ale pregătirii juniorilor la fotbal”, Editura Sport Turism, București, Ø Rădulescu, M., Cojocaru, V., (2003) – “Ghidul antrenorului de fotbal”, Editura Axis Mundi, București
|
2. | Optimizarea calităţii motrice combinate – viteză/forță/rezistență în regim de tehnică, în lecţia de educaţie fizică prin utilizarea mijloacelor specifice jocului de fotbal, la ciclul primar/gimnazial/liceal. | |
3. | Particularităţi privind selecţia şi pregătirea echipei reprezentative şcolare de fotbal în ciclul primar/gimnazial/liceal. | |
4. | Dezvolatrea calităţilor motrice cu ajutorul mijloacelor specifice în jocul de fotbal, pe teren redus, la echipa reprezentativă din învăţământul primar/ gimnazial/liceal. | |
5. | Rolul şi importanţa utilizării mijloacelor specifice jocului de fotbal în realizarea competențelor specifice din învăţământului primar/gimnazial/liceal. | |
6. | Eficientizarea lecției de educație fizică prin folosirea jocurilor motrice, ştafetelor şi întrecerilor în scopul îmbunătățirii tehnicii jocului de fotbal din învăţământului primar/gimnazial/liceal. | |
7. | Eficientizarea procesului de selecţie şi pregătire a grupelor de începători, în fotbal, la ciclul primar/gimnazial/liceal. | |
8. | Eficientizarea predării jocului de fotbal din învățământul primar/gimnazial/liceal folosind materialele ajutătoare. | |
9. | Potenţialul biomotric şi stabilirea modelelor tehnico-tactice specifice elevilor din învăţământul primar/ gimnazial/liceal. | |
10. | Particularităţile desfăşurării procesului de pregătire fizică/tehnico-tactică la grupele de copii (8-10 ani) din cadrul cluburilor
sportive şcolare. |
|
11. | Particularităţile desfăşurării procesului de pregătire fizică/tehnico-tactică la grupele de copii (10-12 ani) din cadrul cluburilor
sportive şcolare. |
|
12. | Particularităţile desfăşurării procesului de pregătire fizică/tehnico-tactică la grupele de copii (12-14 ani) din cadrul cluburilor
sportive şcolare. |
|
13. | Particularităţile desfăşurării procesului de pregătire fizică/tehnico-tactică la grupele de copii (14-16 ani) din cadrul cluburilor
sportive şcolare. |
|
14. | Particularităţile desfăşurării procesului de pregătire fizică/tehnico-tactică la grupele de copii (16-18 ani) din cadrul cluburilor
sportive şcolare. |
|
15. | Prevenția şi corectarea deficienţelor fizice la copiii din ciclul primar/gimnazial/liceal, folosind mijloace specifice jocului de fotbal. | |
16. | Eficientizarea jocului în atac la echipa reprezentativă, la nivel de învăţământ primar/gimnazial/liceal. | |
17. | Eficientizarea jocului în apărare la echipa reprezentativă, la nivel de învăţământ primar/gimnazial/liceal. | |
18. | Dinamica parametrilor efortului într-un ciclu săptămânal de antrenament din cadrul cluburilor sportive şcolare. | |
19. | Programarea şi planificarea lecţiilor de antrenament la nivelul grupelor de începători/avansaţi/performanţă din cadrul cluburilor sportive şcolare. | |
20. | Standardizarea și raționalizarea mijloacelor antrenamentului sportiv în cadrul unui micro-, mezo- sau macrociclu, din cadrul cluburilor sportive şcolare | |
Domeniul : Gimnastică
Coordonator/i: Prof. univ. dr . Emilia Grosu, Lector univ. dr. Ancuța Nuț, Lector univ. dr. Nicolae Negru |
Bibliografie | |
1. | Modalități de îmbunătățire a capacităților psihomotrice la elevii din clasele 1- 4, 5-8 , 9-12 prin mijloace moderne ale educației fizice. | Ø Anitei, M. (2010) – “Psihologie experimentală”, Editura Polirom, Iaşi.
Ø Bandler, Richard., & Thomson Garner, (2012)- “NLP per il Benessere”, Editura Alessio Roberti, Roma, Italia, Ø Carey, J., Churches, R., Htchinson., G., Jones, J., Tosey, P. (2009)- „Neuro-Lingvistic progrmming and Learning: teacher Case Studies on the Impact of NLP in Education”, www.CfBT.com, Ø Chiş, V., (2002)- “Provocările Pedagogiei Contemporane”, Presa Universitară Clujeană, Cluj-Napoca. Ø Cordun, M., (2009) – „Kinantropometrie”, Editura CD Press, Bucureşti. Ø Epuran, M., (2011) –„ Motricitate şi psihism în activităţile corporale”, Editura FEST, Bucureşti. Ø Grosu, E., F., (2009) – „Psihomotricitate”, Editura GMI, Cluj–Napoca. Ø Grosu, E. F., şi colab., (2008) – „Optimizarea antrenamentului sportiv”, Colecţia Ştiinţa Sportului, Editura GMI, Cluj –Napoca. Ø Grosu, E. F. (2012) – „Tehnici de antrenament mintal”, ediţia a 2 a,Vol.III, din Colecţia „Acţiune motorie şi acţiune psihică”, Editura GMI, Cluj-Napoca. Ø Grosu, E., F. (2001) – „Învăţarea motorie şi performanţa în sport”, din Colecţia „Acţiune motorie versus acţiune psihică”, Editura GMI Cluj – Napoca. Ø Pop, C., L. (2014)- “Comunicarea în educație fizică și sport”, Editura ProUniversitaria, București, Ø Raţă, G., (2012) – „Metodica educaţiei fizice şi sportului”, Editura Alma Mater, Bacău. |
2. | Îmbunătățirea tehnicii și metodicii în predarea unor elemente sau figuri din antrenamentul de gimnastica sau dans prin noi mijloace. | |
3. | Optimizarea performanțelor sportive prin introducerea unor mijloace și modalități moderne în pregătire. | |
4. | Folosirea tehnicilor PNL în vederea optimizării rezultatelor sportive. | |
5. | Activități de loisir desfășurate în aer liber cu elevii din școala primară, gimnaziu sau liceu, în vederea reducerii
stresului și anxietății. |
|
6. | Creșterea capacității de efort la elevii din clasele 1-4, 5-8, 9-12 prin exerciții desfășurate în aer liber prin terapii moderne. | |
7. | Dansterapia și muzicoterapia folosite la elevii clasele primare, gimnaziu, liceu pentru îmbunătățirea calității vieții. | |
8. | Îmbunătățirea condiției fizice la elevii din clasele primare, gimnaziale, liceale în vederea adaptării organismului elevilor la stresul cotidian. | |
Domeniul : Handbal
Coordonator/i: Conf. univ. dr . Leon Gomboș, |
Bibliografie | |
1. | Dezvoltarea calităților coordinative prin mijloace specifice handbalului, în lecția de educație fizică, la nivelul ciclului gimnazial. | Ø Acsinte, A., Eftene, A., (2000)- “Handbal, de la iniţiere la marea performanţă”, Editura Media, Bacău.
Ø Balint, E., (2004) – “Instruirea în jocul de handbal. Conţinut ethnic”, Editura Universităţii Transilvania Braşov. Ø Bompa, T., (2003) – “Performanţa în jocurile sportive. Teoria şi metodologia antrenamentului”, Editura Ex Ponto, Bucureşti. Ø Bota, I., (1984) – “Handbal – modele de joc şi pregătire”, Editura Sport-Turism, Bucureşti. Ø Bota, I., Bota, M. (1990) – “HANDBAL. 500 exerciţii pentru învăţarea jocului”. Editura Sport – Turism, București. Ø Bota, I., Bota, M. (1987) – “HANDBAL. Pregătirea şi formarea echipelor de performanţă”, Editura Sport – Turism, București. Ø Chiriță, G., (1983), Educaţie prin jocuri de mişcare, Editura Sport-Turism, București. Ø Colibaba, E.D., Bota, I. (1998) – “Jocuri sportive. Teorie şi metodică”, Editura Aldin, București. Ø Crăciun, M. (2012) – “Psihologia sportului pentru antrenori”, Editura Risoprint, Cluj-Napoca. Ø Dragnea, A., (1996) – “Antrenamentul sportive”, Editura Didactică și Pedagogică, București Ø Dragnea, A., Bota, A., (1999) – “Teoria activităților motrice”, Editura Didactică și Pedagogică, București. Ø Epuran, M., (2005), Metodologia cercetării activităţilor corporale, Editura FEST, Bucureşti Ø Gomboş, L., (2012)- “Tehnica şi metodica pregătirii portarului în jocul de handball”, Editura Casa de Ştiinţă, Cluj-Napoca Ø Gomboş, L. (2012) – “Comunicare în activităţile sportive”, Editura Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj-Napoca. Ø Hantău, C., (2004)- “Handbal. Antrenamentul copiilor şi juniorilor”, Editura Printech, Bucureşti Ø Naum, H., (1999) – “Handbal de la A la Z”, Editura Sport-Turism, București. Ø Sotiriu R. (1998) – “Handbal. Antrenament, Teorie şi metodică”, Editura Garold, Bucureşti Ø Zamfir, Gh., Florean, M., Toniţa, T. (2001) – “Handbal. Teorie şi metodică” Editura Praxis Media, Cluj-Napoca |
2. | Dezvoltarea calității motrice viteza prin mijloace specifice handbalului în lecția de educație fizică la nivel gimnazial. | |
3. | Rolul comunicării în relația profesor-elev în cadrul lecției de educație fizică și sport în învățământul preuniversitar. | |
4. | Selecția și instruirea echipei reprezentative școlare de handbal la nivelul ciclului gimnazial. | |
5. | Conţinutul, programarea şi metodologia predării jocului sportiv handbal, cuprins în programa şcolară la nivelul ciclului gimnazial. | |
6. | Creșterea calității instruirii prin individualizare sportivă în handbal pentru jucătoarele specializate pe postul de coordonator de joc. | |
7. | Modele operaţionale de instruire a unei echipe de handbal juniori III în cadrul unităţilor sportive şcolare. | |
8. | Studiu privind eficienţa procedeelor de finalizare specifice jucătorilor extremă în handbalul masculin la nivel de juniori. | |
9. | Creșterea calității instruirii prin antrenament individualizat pentru jucătorii specializați pe postul de pivot în handbalul masculin la nivel de juniori. | |
10. | Metode si mijloace de învățare rapidă a acțiunilor tactice individuale si colective pentru faza de apărare in jocul de handbal. | |
11. | Metode si mijloace de învățare rapidă a acțiunilor tactice individuale si colective pentru faza de atac in jocul de handbal. | |
12. | Studiu privind eficiența procedeelor de finalizare specifice jucătorilor de handbal din linia de 9 metri la nivelul juniorilor. | |
13. | Tehnici de monitorizare a efortului specific în jocul de handbal la nivelul juniorilor. | |
14. | Strategii şi modele privind specializarea pe posturi in jocul de handbal la nivelul juniorilor. | |
15. | Concursul – jocul competiţional, principala formă de evaluare a instruirii sportive în jocul de handbal. | |
Domeniul : Natație
Coordonator/i: Conf. univ. dr. Horațiu Pop |
Bibliografie | |
1. | Dezvoltarea calităților motrice la înotători pe categorii de vârstă. | Ø Costill, D.L., Maglischo, E.W., Richardson, A.B. (1992) – “Swimming”, Oxford: Blackwell Scientific Publication.
Ø Counsilman, J.E., Counsilman, B.E., (1994) – “The new science of swimming”, New-Jersey: Prentice Hall. Ø Hannula, D., Thornton, N., (2001) – “The swim coaching bible”, USA: Human Kinetics Ø Montgomery, J., Chambers, M., (2009) – “Mastering swimming”, USA: Human Kinetics Ø Foss, M.L., Keteyian, S.J., (1998) – “Physiological basis for exercise and sport – sixth edition”, USA: WCB McGraw-Hill Ø Maglischo, E.W., (1993) – “Swimming even faster”, USA: Mayfield Ø Maglischo, E.W., (2003) – “Swimming fastest”, USA: Human Kinetics Ø Pop, N.H., (2013) – “Înotul – competiție și utilitate”, Editura Risoprint ,Cluj-Napoca. |
2. | Influența exercițiilor cu materiale elastice asupra tehnicii la înotători în funcție de vârstă. | |
3. | Relația dintre volum și intensitate în atrenamentul de înot în funcție de probă. | |
4. | Influența exercițiilor de forță pentru membrele inferioare asupra startului și întoarcerilor. | |
5. | Influența metodelor folosite, în pregătirea juniorilor, asupra performanței la înot. | |
6. | Dezvoltarea forței în jocul de polo pe apă pe categorii de vârstă. | |
7. | Îmbunătățirea tehnicii aruncării mingii, prin exerciții pe uscat, în jocul de polo pe apă. | |
Domeniul : Rugby
Coordonator/i: Conf. univ. dr. Octavian Chihaia |
Bibliografie | |
1. | Dezvoltarea calității motrice viteza prin mijloace specifice rugby-ului în lecția de educație fizică la nivel gimnazial. | Ø Badea, D. (2006)– “Evoluţia indicatorilor de efort specifici modelului competiţional în jocul de rugby”. Sesiunea de Comunicări Ştiinţifice, ANEFS Bucureşti,
Ø Beltean, J. (2005) – “Quels parameters prendre un compte pour programmer un plan de preparation physique Beziers”, Editura Max Godenet, Ø Bompa, T.O. (2002) – “Teoria şi metodologia antrenamentului sportiv – Periodizarea” Bucureşti, Editura Ex Ponto, Ø Chihaia, O. (2007) – „Rugby- antrenamentul de viteza a înaintaşilor” Editura GMI, Cluj-Napoca, Ø Chihaia, O. (2006) – „Rugby – antrenamentul de forţă a înaintaşilor”, Editura GMI Cluj-Napoca, Ø Chiriac,R. (1997) –„Dezvoltarea calităţilor motrice în rugby-ul de performanţă”,Bucureşti, ANEFS-FRR, Ø Chihaia O, Pop S. (2012) – „Metodica antrenamentului de rugby la copii și juniori”, suport de curs an III, FEFS Cluj-Napoca,. |
2. | Dezvoltarea socială a elevilor prin rugby la nivelul învățământului primar/gimnazial/liceal | |
3. | Prevenția şi corectarea deficienţelor fizice la elevii din ciclul primar/gimnazial/liceal, folosind mijloace specifice jocului de rugby. | |
4. | Studiu privind rolul jocurilor dinamice în lecția de antrenament
la nivelul copiilor si juniorilor în rugby. |
|
5. | Metode de integrare socială, folosind exerciții specific
jocului de rugby. |
|
6. | Dezvoltarea fizică armonioasă a elevilor folosind tehnici specifice jocului de rugby. | |
7. | Metode de pregatire a elevilor pentru competitiile școlare de
Rugby Tag. |
|
8. | Metode de organizarea a turneelor de Rugby Tag, specifice competițiilor scolare, la nivel local si national. | |
Domeniul : Tenis de câmp
Coordonator/i: Conf. univ. dr. Alin Baciu |
Bibliografie | |
1. | Dezvoltarea calităților motrice prin mijloace specifice jocului de tenis la nivelul învățământului primar/gimnazial | Ø Baciu A., Moise D. (2008) – “Metodologia instruirii în tenisul de câmp” Ed. Napoca Star, Cluj-Napoca
Ø Baciu A., (2008) – “Antrenamentul în tenisul de tenis” Ed. Napoca Star, Cluj Napoca Ø Moise D.G., Antonescu D. (2002) – “Teoria tenisului modern”, vol. I si II Ed. Printnet, Bucureşti Ø Dobosi S., Moise D. (1995) – “Tenis pentru începători”, Edit. Garamond, Cluj-Napoca Ø Moise D., (2011)- “Pregătirea fizică, factorul de modernizare al tenisului de performanță” Ø Baciu A (2008) – „Aspecte sociologice şi psihologice ale fenomenului sportiv”, Ed Napoca Star Cluj Napoca Ø Dobosi S (2010) – “Efortul fizic la jucatorii de tenis de câmp”, Ed Napoca Star, Cluj Napoca |
2. | Contribuția jocului de tenis în dezvoltarea fizică armonioasă la nivelul învățământului primar/ gimnazial | |
3. | Dezvoltarea socială a copiilor prin tenis la nivelul învățământului primar/gimnazial | |
4. | Studiu privind efectele jocului de tenis asupra dezvoltării morfo-funcționale la nivelul învățământului primar | |
5. | Optimizarea lecției de educație fizică prin folosirea mijloacelor specifice jocului de tenis nivelul învățământului primar | |
6. | Rolul tenisului de câmp în pregătirea complementară a elevilor nivelul învățământului gimnazial/liceal | |
7. | Dezvoltarea deprinderilor motrice de bază prin intermediul jocului de tenis nivelul învățământului primar | |
8. | Rolul tenisului de câmp în dezvoltarea capacității coordinative la copiii din învățământului primar/ gimnazial | |
Domeniul : Tenis de masă
Coordonator/i: Conf. univ. dr. Paula Apostu |
Bibliografie | |
1. | Implementarea tenisului de masă ca joc recreativ educativ în cadrul cercului de tenis de masă la palatul copiilor. | Ø Alexe, N., (1994) – “Antrenamentul sportiv modern”, Editura Pentru Tineret şi Sport, Bucureşti
Ø Apostu, P., (2015) – “Tenis de masă – Metodica antrenamentului”, Editura Napoca Star, Cluj- Napoca, Ø Bompa, T., (2003) – “Totul despre pregătirea tinerilor campioni”, Editura Ex Ponto, Bucureşti Ø Crăciun, M., (2005) – “ Introducere în psihologia sportului”, Editura Risoprint, Cluj –Napoca Ø Doboşi, Ş., (2009)- “Tenis de masă teorie şi metodică”, Editura Napoca Star, Cluj-Napoca Ø Doboşi, Ş., (2008) – “Efortul fizic în jocul de tenis de masă”, Editura Napoca Star, Cluj- Napoca Ø Doboşi,Ş., Apostu,P., 2009, Metodologia instruirii în jocul de tenis de masă, Editura Napoca Star, Cluj – Napoca Ø Doboşi, Ş., Apostu, P., (2004) – “Tenis de masă. Curs pentru specializare”, FEFS, Cluj- Napoca Ø Dragomir, M., (2001) – “Tenis de masă de la iniţiere spre marea performanţă”, Editura Universitaria, Craiova
|
2. | Perfecționarea procedeelor tehnice prin folosirea metodelor moderne de antrenament în jocul de tenis de masă,la grupele de copii și juniori III. | |
3. | Metode de instruire ale elevilor din ciclul gimnazial prin mijloace specifice jocului de tenis de masă. | |
4. | Studiu privind eficiența folosirii procedeelor tehnico-tactice la juniori III în jocul de tenis de masă. | |
5. | Îmbunătățirea procesului instructiv-educativ la elevii de liceu în jocul de tenis de masă, prin folosirea jocurilor dinamice. | |
6. | Optimizarea pregătirii tehnico-tactice a echipei reprezentative de tenis de masă prin folosirea unor metode moderne de antrenament. | |
7. | Dezvoltarea îndemânării și vitezei la copiii de 10-12 ani in jocul de tenis de masă. | |
8. | Inițierea elevilor din învățământul primar în jocul de tenis de masă. | |
9. | Dinamica parametrilor efortului în pregătirea juniorilor la
tenis de masă. |
|
10. | Metodologia selecției și conținutul instruirii copiilor în perioada de inițiere în tenis de masă. | |
Domeniul : Volei
Coordonator/i: Prof. univ. dr. Alexandru Mureșan, Conf. univ. dr. Cristian Șanta |
Bibliografie | |
1. | Studiu privind inițierea în volei cu ajutorul jocurilor de dinamice. | Ø Bengeanu C-tin, Rusu Flavia, Braicu F. (2000) – “Volei-teorie şi metodică”, Casa Cărţii de Ştiinţă Cluj-Napoca,
Ø Cojocaru A. (2007) – „Model şi modelare în voleiul de performanţă”, Editura Universitaria, Craiova. Ø Croitoru Doina (2000) – “Volei”, Editura ANEFS Bucureşti, Ø Mureşan,A., (2005) – “Volei selecţia şi pregătirea echipelor de juniori”, Ed. Accent, Cluj Napoca, Ø Mureşan, A., (2005) – “Volei Strategie-Tactica”, Cluj-Napoca, Editura Accent, Ø Rusu Flavia, (2008) – “Jocul de volei în şcoală”, Editura Napoca Star Ø Santa, C., (2014) “Volei”, Ed. Casa Cartii de Stiinta, Cluj-Napoca Ø Santa C., (2016) – “Jocul de Volei în școală”, Cluj-Napoca,Ed. Casa Cartii de Stiinta
|
2. | Actiunea de joc – componenta tehnico-tactica a eficienței specifice în jocul de volei. | |
3. | Studiu asupra tacticii individuale și colective în jocul de volei. | |
4. | Studiu privind metodologia de învățare a acțiunilor individuale în atac din jocul de volei. | |
5. | Studiu privind metodologia de învățare a acțiunilor individuale în aparare din jocul de volei. | |
6. | Studiu privind conținutul și eficiența acțiunilor specifice jocului de volei. | |
7. | Studiu privind pregătirea specifică în jocul de volei la nivelul începatorilor/juniorilor/seniorilor. | |
8. | Studiu asupra corelației dintre serviciu și preluarea din serviciu în cadrul jocului de volei. | |
9. | Studiu privind continutul jocului și eficiența acțiunilor jucătorului libero la nivelul juniorilor/seniorilor. | |
10. | Studiu asupra modelării pe structuri funcționale la echipa reprezentativă școlară de volei. | |
11. | Optimizarea jocului și pregătirii jucătorilor la nivelul reprezentativei școlare/divizionare. | |
12. | Studiu privind dezvoltarea detentei prin mijloace specifice
jocului de volei. |
|
13. | Particularitati metodice de pregătire a jucatorului apărator de centru/ridicatorului-coordonator de joc/universal/extremă, la nivelul reprezentativei școlare/juniorilor/seniorilor | |
14. | Implementarea jocurilor dinamice pentru învățarea jocului de volei la ciclul gimnazial | |
15. | Studiu privind implementarea jocului de volei în ora de educație fizică la clasele gimnaziale/liceale. |