Managementul grupului educat și influența sa asupra randamentului la învăţătură, purtare, frecvenţă
- Organizarea clasei şi distribuirea responsabilităţilor
- Sugestii şi modalităţi de realizare a ambientului clasei
- Ambientul şi estetizarea clasei
- Cum este şi cum ai dori să fie clasa ta ?
- Avem sau nu o clasă unită? De ce ? Când ?
- Competiţia cu tine şi cu altul
- Colaborarea cu colegii de clasă-motivaţie şi aspecte
- Toleranţa-premisă a integrării în grup
- Punctualitatea-expresia respectului de sine şi de grup
- Contribuţia mea la poziţia clasei în cadrul şcolii
- Locul meu în ierarhia randamentului şcolar
- Disciplina şcolară-o noţiune perimată ?
- Disciplina de fiecare zi
- Disciplina-forţă interioară sau exterioară ?
- Absenteismul-cauze şi efecte
- Autocontrolul-garanţia comportării disciplinate
- Răspund îndeajuns cerinţelor şcolare ?
- Colegul de clasă viitorul prieten de viaţă
- Indiferent sau implicat în problemele colegului ?
- Indiferent sau implicat în problemele clasei ?
- Ameliorarea relaţiilor interpersonale din grup
- Modalităţi de cunoaştere a coeziunii clasei
Educaţia pentru sănătate
- Alimentaţia corectă
- Mişcarea-garanţia menţinerii tinereţii
- Sportul şi cultivarea înaltelor însuşiri morale
- Gimnastica zilnică, când, cum şi de ce ?
- Odihna activă-arma împotriva oboselii.
- A fi sănătos – a rămâne sănătos !
- Am mai crescut
- Igiena personală
- Igiena ambientală (acasă şi la şcoală)
- Fumatul-deprindere sau necesitate
- Fumatul-falsul semn al maturităţii
- Fumul trece-otrava rămâne
- Alcoolismul – abuz împotriva propriei voinţe şi libertăţi
- Alcoolismul – autodistrugere lentă
- Curiozitatea faţă de drog – drumul spre dependenţă
- Drogurile – risc al depersonalizării
- Drogul – molima inconştientului
- Consumul abuziv de medicamente
- Faţa ascunsă a medicamentelor
- Plantele – medicamente naturale
- Flora – sursă de sănătate
- Fructele – inepuizabile vitamine
- Timpul, munca şi odihna – în examene şi competiţii
- Infecţiile şi intoxicaţiile – intervenţie şi prevenire
- Epidemiile – cauze, efecte, profilaxie
- Bolile venerice
- Ce sunt bolile sexuale ?
- Cum ne apărăm de bolile sexuale ?
- SIDA – flagelul secolului XX
- Dimensiunea afectivă a vieţii sexuale
- Naşterea, nunta, moartea – evenimente majore ale vieţii
- Gelozia – un permanent disconfort
- Frica – de cine şi de ce ?
- Alături sau împotriva unui seropozitiv
- Despre planingul familial
- Despre somn şi odihnă
- Timp de învăţare, timp de odihnă
- Organizarea muncii intelectuale
- Pregătirea psihologică pentru susţinerea examenelor
- Echilibrul psihic
Educaţia bunului cetăţean
- Ce este şi cum se exprimă respectul
- Câştigă-ţi pe merit iubirea şi respectul aproapelui
- Cuvintele care rănesc
- Iubeşte-ţi aproapele
- Ce înseamnă să ai gândire pozitivă
- Altruismul – virtutea celor tari
- Altruismul – punte spre ceilalţi
- Egoismul – poartă închisă spre alţii
- Modestia – calitate sau defect
- Demnitate şi omenie
- Cum ne comportăm pe stradă, în mijloacele de transport, în sălile de spectacol
- Alegerea cadoului potrivit şi oferirea lui
- Arta conversaţiei
- Cum să fi o gazdă ospitalieră
- Formule de adresare
- Salutul
- Ştim să comunicăm ?
- Ştim să ascultăm ?
- Relaţia moral-util, moral-frumos.
- Vorbă şi fapte
- Inteligenţa şi trăsăturile pozitive de caracter
- Ce înseamnă să ai trăsături pozitive de caracter
- Critica – autocritica
- Politeţea – act de cultură
- Expresie verbală şi expresie corporală
- Cum ne contrazicem interlocutorul fără a-1 supăra
- Ce este legea, ce este codul penal ?
- Vinovatului nu i se admite scuza „n-am ştiut”
- Opinia publică
- Despre perfecţiune şi perfectibilitate
- Cumpătarea – condiţie a libertăţii
- Bunul simţ – măsură a respectului faţă de alţii
- De la cuviinţă la etichetă
- Personalitate şi extravaganţă
- Handicapaţii – membrii ai colectivităţii
- Toleranţă şi sprijin pentru cei aflaţi în dificultate
- Patriotism, naţionalism, şovinism
- Părinţii – prietenii mei
- Profesorii – aliaţii mei
- Delicventa – cauze şi consecinţe
- Cum să prevenim delicventa juvenilă
- Victimă şi agresor
- Cine poate deveni victimă. De ce ?
- Pot rezista la presiunea mediului ? Cum ?
Educaţie estetică
- Ce este cultura
- Ce înseamnă să fi un om cultivat
- Universul lecturii
- Cartea – leac pentru suflet
- Adevărata şi falsa cultură
- Ce este frumos şi cum îl putem realiza
- Frumosul din natură şi din artă
- Frumosul din natură şi din viaţa cotidiană
- Estetica şi viaţa de zi cu zi
- Frumosul şi distracţia
- Frumosul în folclor
- Ce este arta
- Algoritmul receptării diferitelor arte
- Ştiinţă şi artă (personalităţi – interferenţe)
- Vă place poezia ?
- Cartea preferată, eroul îndrăgit
- Prin muzeele lumii
- Sculptori români
- Înţelegem muzica
- Teatrul românesc
- Filmul românesc
- Naţional şi universal în arta românească
- Comentare – filme, romane, piese de teatru
- Sunt cărţi sau spectacole nocive ?
- Sensibilitate şi receptivitate în aprecierea operelor de artă
- Vieţi închinate artei
- Comemorarea unor personalităţi celebre ale culturii şi artei
- Moda – un pas spre frumos
- Arta vestimentaţiei
- Ţinuta vestimentară de zi, seară, oraş
- Ţinuta fizică şi vestimentară
- Locuinţa – microuniversul meu
- Mobilarea şi aranjarea locuinţei
- Spaţiul ambiental – un paradis terestru
- Obiectivele decorative
- Ce este designul
- Kitchul – alterarea frumosului
Educaţia pentru timpul liber
- Ce este timpul liber şi cum îl folosim
- Programul unei zile de şcoală
- Timpul liber – odihnă activă
- Vacanţa şi timpul liber
- Ce ştim despre Palatul (clubul) copiilor
- Discoteca – atracţie şi capcane
- Plictiseala – de ce apare ? Cum o înlăturăm
- Pasionaţi în criză de timp
- Televizorul – prieten sau duşman al timpului nostru
- Excursiile – divertisment şi instruire
- Cum organizăm o excursie reuşită
- Timpul liber şi libertatea fiinţei umane
- Planificarea timpului liber
- Lectura – (natura, sportul, calculatorul, muzica, etc.) prietena mea din timpul liber
Educaţia pentru viaţa de familie
- Copilul – oglinda universului familial
- Familia mea – locul şi rolul meu în ea
- Comportarea în familie
- Comunicarea în familie – (conţinut şi formă)
- Momente deosebite în familie
- Viaţa de familie – valenţe şi carenţe
- Armonia – oxigenul familiei
- Cum mă vor părinţii ?
- Dacă aş fi părinte ce aş face ?
- Dacă aş fi părinte ce nu aş face ?
- Cum îmi imaginez viitoarea mea familie
- Extemporal despre viitor; pentru fete, pentru băieţi
- Ne cunoaştem rădăcinile familiei şi istoricul ei ?
- Regulile şi tradiţiile în familia mea
- Familia ideală
- Acord şi dezacord între părinţi şi copii
- Dragostea – suport şi liant al familiei
- Este greu rolul de mamă ? Dar de tată ?
- Divorţul – fenomen social
- „Îmi pare rău” – ştiu să cer iertare ?
Cunoaşterea psihopedagogică, autocunoașterea în vederea dezvoltării carierei
- Omul se modelează numai cunoscându-se
- Cine sunt ? Oare ştiu ?
- Talentele, calităţile şi defectele mele
- Autocunoașterea cu ajutorul colegilor
- Ce trebuie să fac pentru a mă cunoaşte ?
- Cât realizez din ce îmi propun ?
- Trecut – prezent – viitor în cunoaşterea de sine
- Relaţia interes – aptitudine – pasiune
- Ce sunt, ce pot, ce vreau, ce trebuie să fiu ?
- Meseria – condiţie a existenţei
- Încotro şi cum să-mi îndrept paşii ?
- Tăria de a depăşi eşecurile.
- Idealul – energia vieţii
- Adolescenţa – moment al alegerilor majore ale vieţii
- Traiectorii profesionale
- Opţiune sau întâmplare
- Descrierea diferitelor profesiuni
- Pentru ce şcoală optez. De ce?
- Pentru ce profesie/meserie optez. De ce ?
- De ce cred că voi reuşi în meseria aleasă ?
- Integrarea profesională – parte a integrării sociale.
- Eşecul profesional şi nevoia de reorientare
- Dinamica profesiunilor în economia de piaţă
- Prejudecăţi despre profesii
- Vocaţie sau hazard
- Mulţumirea de sine – „Staţia terminus” !?
- Personalitatea – un edificiu clădit cu migală
- Lupta cu inerţia
- Fereşte-te de falsa vocaţie !
- Profesiunea aleasă – tentaţii şi riscuri
- Profesiunea aleasă – un drum spre necunoscut ?
- Munca – o acoperire în aur
- Visez sau îmi clădesc propriul meu viitor ?
- Tradiţii profesionale în judeţul nostru
- Ce este complexul 9 Remedii de înlăturare a lui.
- Cum lupt cu timiditatea ?
Educaţia rutieră şi PSI
- Circulaţia pe stradă, la intersecţie cu sau fără semafor
- Ce ne indică semnele de circulaţie ?
- Atenţie la neatenţie
- Locurile dejoacă cu mingea
- Deplasările cu patinele, săniuţa şi bicicleta
- Traversarea străzii la coborârea din tramvai sau autobuz
- Cum circulăm ca pietoni, ciclişti, pasageri ?
- Accidente rutiere, hazard sau neglijenţă
- Circulaţie în grupuri pe drumurile publice Cine poate fi conducător auto
- Semnalizarea rutieră – indicatoare – marcaje
- Rolul agentului de circulaţie
- Respectarea normelor de circulaţie rutieră ne fereşte de urmări grave
- Traversări imprudente – consecinţe
- Cum şi unde este bine să ne jucăm
- Conduita preventivă – sănătate şi voie bună
- Incendiile – accidente, neglijenţe. Prevenirea lor
- Surse de incendii – depistare, măsuri
- Posibilităţi de localizare a unui incendiu
- Electrocutarea – accidente posibile la domiciliu
- Posibile pericole la folosirea aparaturii electrice
Educaţia eco-civică
- Natura prieten sau duşman ?
- Cine a sădit un pom nu a trăit zadarnic
- Muntele şi marea – pericol şi capcane
- Poluarea – cauze, efecte.
- Frumuseţile patriei – să le cunoaştem, să le apărăm
- Trasee turistice judeţene
- Turismul – divertisment şi instruire
- Etica turistului (menajarea peisajului, ocrotirea pădurii, lacurilor, parcurilor, folosirea şi menţinerea spaţiilor de agrement).
- Cum contribuim la protejarea rezervaţiilor naturale ?
- Cunoaşterea monumentelor naturii
- Curăţenia mediului ambiant şi curăţenia sufletească
- Focare de poluare – ecologice şi morale
- Cum contribui eu la înlăturarea factorilor poluanţi
Educaţia pentru protecţia civilă
- Noţiuni despre protecţia civilă
- Igiena individuală şi colectivă
- Primul ajutor în diferite accidente
- Primul ajutor în diferite accidente (arsuri, electrocutări, intoxicaţii, insolaţie, înec, etc.)
- Ajutorul sanitar în caz de răniri
- Primul ajutor şi autoajutorul sanitar în caz de hemoragie
- Noţiuni despre dezastre
- Alarmarea populaţiei pentru protecţia civilă
- Noţiuni despre clasificarea armelor convenţionale
Educaţia pentru protecţia consumatorului
- Cadrul legislativ privind protecţia consumatorului în România
- Comerţul – activitate de furnizare, de bunuri şi servicii destinate populaţiei
- Utilizarea produselor alimentare în consumul populaţiei
- Cum putem afla date legate de calitatea produselor pe care le consumăm
- Locuinţa şi principalele produse de uz casnic
- Îmbrăcămintea, achiziţionarea şi utilizarea articolelor
- Cunoaşterea şi utilizarea serviciilor publice destinate populaţiei
- Utilizarea diferitelor mijloace de plată